damhus logo

Velkomstfolder

Velkommen til Daginstitution Damhuset

Daginstitution Damhuset er et vigtigt væksthus for det enkelte individ – et sted hvor barnet kan drømme om og tage hul på fremtiden sammen med andre børn og voksne. Barnet skal i omsorg og respekt have mulighed for at udvikle konstruktive og nære relationer til andre mennesker. Der skal være plads til at give udtryk for egne følelser og behov samtidig med, at børnene også forstår, at andre har de samme behov. Børn skal lære at sætte grænser for sig selv og sige til og fra. (Se også vores afsnit om Marte Meo)

Færdigheder er en indgangsdør til verden – en mulighed for at høste viden og erfaringer. Gennem vidende og medlevende voksne kan børnene få vigtige erfaringer, eksperimentere og hente masser af viden… Jo mere varieret børn får lov at udfolde sig og jo flere møder, de oplever, jo mere bredspektret bliver også deres opfattelse af såvel verden, andre mennesker, som deres egne muligheder og potentialer.

Selvom børn opfattes som fantasifulde væsner, har de ganske som voksne brug for inspiration ud over, hvad deres egen fantasi kan skabe.

Daginstitution Damhusets møde med barnet skal både være kunstnerisk og kulturelt, så børnene bliver nysgerrige og tolerante mennesker. Mennesker, der har forståelse for, at verden er en mangfoldig af vaner og levevilkår.

Vi bruger Marte Meo som metode i vores pædagogiske arbejde med børnene samt til refleksion af vores pædagogisk praksis på P-møderne. Det tror vi skaber et fælles fagsprog og professionel tilgang til børn og forældre som har en dagligdag i Dammen. Vi har fokus på ”lytte kraften” og barnets perspektiv hvor der skal være plads mig, min ven og vores leg. (Se også vores kernemodel)

Vi glæder os til at byde Jer velkommen

Velkomstfolder 2019_0.pdf

Shape Created with Sketch.